BLOG

Digital marketing σε fashion e-shops: Πώς να κάνετε το e-shop σας κερδοφόρο!
13 ΙΟΥΝΙΟΥ 2019

Digital marketing σε fashion e-shops: Πώς να κάνετε το e-shop σας κερδοφόρο!

Ας ξεκινήσουμε με μία βασική ερώτηση:
Με τόσα πολλά fashion e-shops, πώς θα κάνετε το δικό σας να ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα;
Μία είναι η απάντηση:
Η καλύτερη λύση είναι η ανάπτυξη μιας αποτελεσματικής στρατηγικής digital marketing.




Το Digital Marketing, αν χρησιμοποιηθεί σωστά, μπορεί να αυξήσει τις πωλήσεις σας, να βελτιώσει το brand σας και να κάνει τα προϊόντα σας γνωστά στο κοινό-στόχο σας.

Υπάρχουν αρκετές στρατηγικές Digital Marketing που μπορείτε να εφαρμόσετε στο E-shop σας για να αυξήσετε τις πωλήσεις και να μεγιστοποιήσετε την κερδοφορία.

Παρακάτω σας προτείνουμε μερικούς τρόπους με τους οποίους μπορείτε να δημιουργήσετε μια κερδοφόρα μάρκα μόδας, αξιοποιώντας τις δυνατότητες που μας προσφέρει το ψηφιακό μάρκετινγκ:

 

#1  Κάντε Προσφορές

Ανάλογα με την εποχή του χρόνου, θα μπορούσατε να παρέχετε διάφορα κίνητρα στους επισκέπτες του e-shop σας. Κατά τη διάρκεια π.χ. μιας εορταστικής περιόδου, μπορείτε να αναπτύξετε στρατηγική e-mail marketing με τους υπάρχοντες πελάτες σας και με αυτούς που σας έχουν δώσει το e-mail τους (προσοχή στο GDPR) ενημερώνοντάς τους για εκπτώσεις σε διάφορα προϊόντα.



Για παράδειγμα, μπορείτε να έχετε μια περίοδο 10ημερών εκπτώσεων όπου μπορείτε να δίνετε έκπτωση ανά κατηγορία προϊόντων και ανά ημέρα. Ενδεικτικά, την πρώτη ημέρα θα μπορούσε να υπάρξει έκπτωση στα φορέματα, την δεύτερη ημέρα στα παπούτσια και ούτω καθεξής.
 
 
 
➵ FACT
Σε πολλά e-shops οι πωλήσεις σε περίοδο προσφορών ήταν 2 με 3 φορές υψηλότερες από εκείνες των άλλων μηνών.
 
 







Πριν από το Πάσχα, μπορείτε να οργανώσετε ένα κυνήγι πασχαλινών αυγών στο e-shop σας ή να τοποθετήσετε ένα πασχαλινό αυγό με κωδικό έκπτωσης σε ρούχα κατάλληλα για την περίσταση.

Προωθήστε Καλοκαιρινές Εκπτώσεις με συνδυασμό αγορών π.χ. ταυτόχρονη αγορά μαγιό και σαγιονάρες ή προσφέρετε ένα δώρο σε αγορές πάνω από ένα συγκεκριμένο ποσό. Επιπλέον, το δώρο που θα προσφέρετε θα μπορούσε να φέρει επάνω του το λογότυπό σας, έτσι ώστε ο πελάτης σας αφενός θα είναι ευχαριστημένος επειδή έλαβε κάτι δωρεάν, αφετέρου κάθε φορά που θα το χρησιμοποιεί θα θυμάται και θα προβάλλει ταυτόχρονα την επιχείρηση σας. Ακόμη, μπορείτε να κάνετε έκπτωση σε ζευγάρια, όπως παντελόνια και πουκάμισα ή προσφορές 1 + 1.

Απαραίτητο σε αυτές τις ενέργειες είναι να έχετε την κάταλληλη πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου που σας επιτρέπει να κάνετε τις ανάλογες προσφορές. Με αυτόν τον τρόπο όχι μόνο θα προωθήσετε τα προϊόντα σας στους εγγεγραμμένους στη βάση δεδομένων σας, αλλά θα τους ζητήσετε να κάνουν με τη σειρά τους share στα social media, όπως το Facebook, το Twitter, το Instagram κ.λπ.
 
 
 
➵ ΣΥΜΒΟΥΛΗ
Για να κατανοήσετε τη συμπεριφορά των πελατών σας για προϊόντα και υπηρεσίες δώστε την πρέπουσα σημασία στο να πάρετε το κατάλληλο Feedback μέσω εργαλείων, όπως είναι το Google Analytics κ.τ.λ.
 
 








 

#2  Επενδύστε στο Eπαναληπτικό Marketing

Κάθε φορά που επισκέπτεστε ένα e-shop ή βλέπετε μια διαφήμιση, δεν αγοράζετε το προϊόν αμέσως. Αλλά η διαφήμιση με κάποιο τρόπο συνεχίζει να σας εμφανίζεται, ειδικά αν σας άρεσε το προϊόν ή βρήκατε την καμπάνια ενδιαφέρουσα.

Αυτό είναι το Επαναληπτικό Marketing. Μπορείτε να στοχεύσετε αυτού του είδους το κοινό, εμφανίζοντας διαφημίσεις υπενθύμισης για να ξαναδούν το προϊόν που είδαν νωρίτερα.



Εάν, για παράδειγμα, οι επισκέπτες δεν ξαναεπισκεφτούν το e-shop σας για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, μπορείτε να τους προσελκύσετε προσφέροντας εκπτώσεις. Επίσης, κάποιοι χρήστες ενώ προσθέτουν τα προϊόντα στο καλάθι αγορών τους, αργότερα είτε δεν επιστρέφουν στη σελίδα, είτε ακυρώνουν την αγορά. Αυτοί οι επισκέπτες θα πρέπει επίσης να επαναπροσελκυστούν στο e-shop σας.

 
 
 
➵ FACT
Βάσει ερευνών έχει διαπιστωθεί ότι το ROI (απόδοση επένδυσης) σε εκστρατείες επαναληπτικού marketing ανέρχεται κατά μέσο όρο σε 400% ενώ μπορεί να φτάσει ακόμα και στο 650%.
 
 








 

#3  Δημιουργήστε Οδηγούς Στυλ

Αν τo e-shop σας περιλαμβάνει διάφορα είδη ένδυσης, μπορείτε να δημιουργήσετε Οδηγούς Στυλ σε αυτό. Με αυτό τον τρόπο οι επισκέπτες  του e-shop σας μπορούν να οπτικοποιήσουν διαφορετικούς συνδυασμούς ρούχων-παπουτσιών-αξεσουάρ και να αποκτήσουν μια ιδέα για το πώς αυτά συνδυάζονται.



Οι οδηγοί στυλ  θα μπορούσαν να βασίζονται σε ειδικές περιστάσεις (γάμος, πάρτι, βάφτιση) ή σε εποχές (άνοιξη, καλοκαίρι, φθινόπωρο, χειμώνα) ή ακόμα και σε συγκεκριμένα θέματα (εργασία, ταξίδια, παραλία). Μπορείτε να έχετε ένα ειδικό σημείο στο e-shop σας αφιερωμένο στους οδηγούς στυλ αρκεί να είστε σίγουροι ότι έχετε δώσει λεπτομερείς περιγραφές όλων των στοιχείων που χρησιμοποιούνται στον οδηγό.


 

#4  Συνεργαστείτε με Influencers
 
Για να στοχεύσετε καλύτερα στην αγορά που σας ενδιαφέρει, πρέπει να συνεργαστείτε με Influencers, όπως bloggers μόδας και vloggers που διαθέτουν ένα σημαντικό αριθμό followers. Οι Influencers με μεγάλο αριθμό followers μπορούν πραγματικά να αυξήσουν τις πωλήσεις σας, εξετάζοντας ή συστήνοντας τα προϊόντα σας.

Η συνεργασία με influencers σας επιτρέπει να διαφημίζετε τα προϊόντα σας σε μια διαφορετική ομάδα δυνητικών πελατών. Εάν έχετε επιλέξει τον σωστό influencer, μπορεί να οδηγήσετε στο e-shop σας νέους πελάτες. 



Μπορείτε να συνεργαστείτε μαζί τους για να δημιουργήσετε content γύρω από μια συγκεκριμένη καμπάνια ή απλά να δημιουργήσετε υπέροχες εικόνες με το προϊόν σας. Η επιρροή τους μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση των πωλήσεων στα προϊόντα που έχετε επιλέξει να προωθήσετε. Βέβαια, είναι καλύτερα να έχετε κάνει μαζί με τον σύμβουλο μάρκετινγκ σας έναν οδηγό με το πώς θέλετε να προωθήσει τα προϊόντα σας.

 
 
 
Η συνεργασία με τους Influencers σας δίνει δύο τεράστια πλεονεκτήματα:
 Δημιουργήστε ένα νέο πελατολόγιο και αν επιλέξετε τον σωστό Influencer, τότε θα αποκτήσετε και περιεχόμενο-content που θα δημιουργήσει ο ίδιος για εσάς. Ανάλογα με τη συνεργασία, θα μπορείτε να χρησιμοποιήσετε αυτό το περιεχόμενο και στο e-shop σας. 
 Όταν συνεργάζεστε με ένα Influencer, μπορείτε επίσης να τρέξετε διαφημίσεις σε Facebook & Instagram με φωτογραφίες του, ώστε τα προϊόντα σας να γίνουν αξιοπρόσεκτα από το κοινό. Απαραίτητη προϋπόθεση: Βεβαιωθείτε ότι έχετε υπογράψει συμφωνητικό συνεργασίας πριν δημοσιεύσετε τις εικόνες τους.
 
 






 

 

#5  Εστιάστε σε Events όλο το χρόνο
 
Οι άνθρωποι πλέον δεν αγοράζουν δώρα μόνο π.χ. για τα γενέθλια των οικείων τους ή για τα Χριστούγεννα. Υπάρχουν πολλές άλλες περιπτώσεις όπως, η γιορτή της Μητέρας, του Πατέρα, αποφοιτήσεις, επέτειοι κ.ο.κ. που είθισται να αγοράζονται δώρα από το καταναλωτικό κοινό.



Συνεπώς είναι καλή ιδέα να προμηθευτείτε προϊόντα που σχετίζονται με τις συγκεκριμένες περιστάσεις που ενδιαφέρουν το κοινό σας. Για παράδειγμα, μπορείτε να προωθήσετε ρούχα που ταιριάζουν σε ζευγάρια για την ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου κ.τ.λ.. Αυτό θα πείσει το κοινό σας να κάνει αγορές όλο το χρόνο και να ενισχύσει την αφοσίωση στο e-shop σας.

 

#6  Δημιουργήστε Οδηγούς Δώρων 

Ανάλογα με τον τύπο του e-shop σας και τον δυνητικό πελάτη σας, μπορείτε να δημιουργήσετε Οδηγούς Δώρων για τις περιπτώσεις που προαναφέραμε. Οι οδηγοί δώρων θα πρέπει να είναι διαθέσιμοι στο e-shop σας, να μπορείτε να τους στείλετε με e-mail στους πελάτες σας ή να τους προωθήσετε μέσω των social media, εννοείται με εικόνες.



Αυτοί οι οδηγοί δώρων μπορεί να είναι μια συλλογή από προϊόντα που πουλάτε στο ηλεκτρονικό σας κατάστημά και ταιριάζουν σε μια συγκεκριμένη περίσταση. Για παράδειγμα τη "Γιορτή της Μητέρας" αν το e-shop σας πουλάει γυναικεία ρούχα-παπούτσια-αξεσουάρ, θα μπορούσατε να δημιουργήσετε μια συλλογή από τέλεια δώρα για τη μαμά. Δημιουργήστε έναν ειδικό χώρο στο e-shop σας με τη λίστα των προϊόντων που αφορούν τη συγκεκριμένη περίσταση.

 

#7  Τρέξτε διαγωνισμούς στο Instagram

Μπορείτε να διεξάγετε διαγωνισμούς αυστηρά στο Instagram για τα πιο δημοφιλή προϊόντα σας, ώστε να αυξήσετε τόσο την αναγνωρισιμότητα του brand σας, όσο και το μέγεθος της κοινότητάς σας.

Μπορείτε να διεξάγετε ένα διαγωνισμό στο Instagram κάθε δύο εβδομάδες ή κάθε μήνα. Ένα πράγμα που πρέπει να ληφθεί υπόψη είναι ότι πρέπει να χρησιμοποιούνται τα κατάλληλα hashtags (#) που βοηθούν τους χρήστες να παρακολουθούν εύκολα τον διαγωνισμό. Δημιουργήστε ένα ειδικό hashtag μόνο για κάθε διαγωνισμό.

 

#8  Οδηγήστε το κοινό σας στο Instagram

Στείλτε ένα ευχαριστήριο e-mail, σε όποιους σας έχουν δώσει το e-mail τους μέσα από την εγγραφή τους στο e-shop σας, και προτρέψτε τους να σας ακολουθήσουν στο Instagram για καλύτερη ενημέρωση, για νέα προϊόντα, tips μόδας κ.τ.λ. Ενθαρρύνετέ τους όχι μόνο να σας ακολουθήσουν, αλλά και να "μοιραστούν" τις φωτογραφίες τους με το brand σας, κοινοποιώντας τις με ένα συγκεκριμένο hashtag που έχετε για αυτό τον σκοπό. Με αυτό τον τρόπο μπορείτε να αναδημοσιεύσετε εύκολα τις φωτογραφίες των πελατών σας, δημιουργώντας brand loyalty.

 

#9  Αύξηστε το Engagement με το κοινό σας

Ένας άλλος τρόπος για να χτίσετε το brand loyalty είναι να αλληλεπιδράτε συνεχώς με το κοινό-στόχο σας. Αυτό βοηθά στην αναγνωρισιμότητα του brand σας και δημιουργεί μια αίσθηση κοινότητας ανάμεσα στους επισκέπτες του e-shop σας και εσάς.

Ο καλύτερος τρόπος είναι να καταλήξετε σε καμπάνιες που αλληλεπιδρούν με το κοινό σας. Για παράδειγμα, θα μπορούσατε να το κάνετε με τη διεξαγωγή διαγωνισμών στο Facebook και το Instagram που υπογραμμίζουν τις κοινές αξίες μεταξύ της επιχείρησής σας και των πελατών σας.



Για παράδειγμα όταν δημιουργείτε περιεχόμενο (content) για το e-shop σας, μπορείτε να ενσωματώσετε φωτογραφίες που έχει κάνει share το κοινό σας στο blog του e-shop ή ακόμα και στην αρχική σελίδα (ποιος δεν θα ήθελε να δει τον εαυτό του σε ένα e-shop που αγαπά;), και δυνητικά θα έχετε έναν πελάτη που θα μοιραστεί αυτόν τον σύνδεσμο με όλους τους φίλους του στο διαδίκτυο.

 

#10  Επενδύστε σε Blog

Δημιουργήστε ένα Blog στο e-shop σας ή αν έχετε ήδη, επενδύστε σε αυτό, δημιουργώντας συνεχώς νέο περιεχόμενο. Μπορείτε να παρέχετε συνεχώς πολύτιμες πληροφορίες στο κοινό σας μέσω ενός blog. Οι αναρτήσεις στο blog θα πρέπει να κυκλοφορούν τακτικά (αν είναι δυνατόν ίδια ημέρα, ίδια ώρα), ώστε οι αναγνώστες σας να γνωρίζουν πότε πρέπει να επισκέπτονται το blog σας.



Θα πρέπει επίσης το περιεχόμενο να είναι οπτικά ενδιαφέρον και να βασίζονται στο lifestyle της κάθε εποχής. Τα blogs χρησιμοποιούνται ως τρόπος προώθησης προϊόντων, επιτρέποντας στους καταναλωτές να γνωρίζουν ποιοι είστε, παρέχοντας τους συμβουλές.

 

#11  Ευχηθείτε στους πελάτες σας
 
Θυμηθείτε την γιορτή των πελατών σας και ει δυνατόν μάθετε τα γενέθλια τους για να χτίσετε το brand loyalty. Μπορείτε να στείλετε μια ευχετήρια στο e-mail τους με κωδικό κουπονιού έκπτωσης ή δώρου, αρκεί βέβαια να μπορεί να το υποστηρίξει και η πλατφόρμα που χρησιμοποιείτε για το e-shop σας. Οι πελάτες αγαπούν την προσωποποιημένη πληροφόρηση, πράγμα που σημαίνει ότι δυνητικά πάτε την σχέση σας με αυτούς ένα βήμα έξω από τον ψηφιακό κόσμο. Αυτό θα ενισχύσει την αναγνωρισιμότητα και το loyalty του brand σας. 



 
 
 
Η πλατφόρμα Appwise της Fedenet διαθέτει αυτοματοποιημένες διαδικασίες για την αποστολή ευχετήριων καρτών σε γιορτή ή γενέθλια, με προσωποποιημένη αποστολή e-mail η μηνύματος (ακόμα και στο χαϊδευτικό όνομα του πελάτη!)
 
 








 

#12  Καταγράψτε την ηλεκτρονική διεύθυνση των επισκεπτών σας 
 
Κάποιοι υποψήφιοι πελάτες που επισκέπτονται για πρώτη φορά το e-shop σας δεν είναι πάντα έτοιμοι για αγορές. Βεβαιωθείτε ότι έχετε καταγράψει τη διεύθυνση των e-mail τους, καθώς και τις προτιμήσεις τους, ώστε να τους στέλνετε μια αυτοματοποιημένη σειρά από e-mails που σιγά σιγά τους τροφοδοτεί με νέο περιεχόμενο (προσέξτε να είστε νόμιμοι ακολουθώντας τους όρους του GDPR - General Data Protection Regulation).

Επίσης, μπορείτε να μάθετε τι είδους προϊόντα προτιμούν ανάλογα με τα κλικ τους. Έτσι τους ωθείτε να αγοράσουν από εσάς και ανάλογα με τις πληροφορίες που λαμβάνετε μπορείτε να τους κατευθύνετε αυτοματοποιημένα εκεί που επιθυμείτε (απαραίτητη προϋπόθεση όπως είπαμε η κατάλληλη πλατφόρμα e-shop).



Τέλος, είναι σύνηθες οι επισκέπτες να προσθέτουν προϊόντα στο καλάθι αγορών τους και στη συνέχεια να το ξεχνούν ή να το εγκαταλείπουν. Μπορείτε να στείλετε ένα μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου υπενθύμισης σε όσους πρόσθεσαν στοιχεία στο καλάθι αγορών τους αλλά δεν το αγόρασαν, όπως επίσης και ανά τακτά χρονικά διαστήματα (π.χ. την επόμενη ημέρα, την επόμενη εβδομάδα και στη συνέχεια ίσως τον επόμενο μήνα, μαζί με έναν κωδικό έκπτωσης για να τους ενθαρρύνετε να ολοκληρώσουν την αγορά).

Προϋπόθεση αποστολής e-mail υπενθύμισης στους επισκέπτες του e-shop σας είναι ότι θα πρέπει να έχουν λογαριασμό σε αυτό, οπότε βεβαιωθείτε ότι είναι πολύ εύκολο σε κάθε χρήστη να δημιουργήσει λογαριασμό στο e-shop σας.




Το Digital Marketing είναι ο πλέον ενδεδειγμένος τρόπος για να αυξήσετε την αναγνωρισιμότητα του brand σας και κατ' επέκταση τις πωλήσεις σας. Παρόλο που δεν είναι απαραίτητο να χρησιμοποιήσετε και τις δώδεκα τακτικές που ενδεικτικά αναφέραμε εδώ, θα διαπιστώσετε ότι η κάθε μία ξεχωριστά θα αυξήσει τις πωλήσεις του e-shop σας, και την αναγνωρισιμότητα του brand σας. Έτσι, όσες περισσότερες χρησιμοποιήσετε, τόσο ισχυρότερη θα είναι η παρουσία του brand σας.

Στη Fedenet συνεργαζόμαστε με κορυφαίες εταιρείες μόδας στον ελλαδικό χώρο. Ενδεικτικά μπορείτε να δείτε το πελατολόγιο μας
 
 
 
​Καλέστε μας για να συζητήσουμε ένα πακέτο ειδικά σχεδιασμένο για τα μέτρα σας και εμείς θα κάνουμε το καλύτερο δυνατό για να σας παρέχουμε τις καταλληλότερες για εσάς υπηρεσίες. 

⚲ Λαέρτου 22, Capital Trade Center, Τ.Κ. 55535, Θεσσαλονίκη  info@fedenet.gr  ☎ 2310.383.577 & 2310.906.323 
 
 







 
Share: